Zombie
Vesničané jsou v noci neustále pod útokem zombie, k jejich ochraně jim slouží Železný golem.
Vzhled
Zombie má zelenou kůži, prázdné černé oči a stejné oblečení jako hráč/lidé.
Smrt
Když je zombie zabit, vypadne z něj 0-2 kusů zkaženého masa, které je možné jíst, ale je 80% šance, že se hráč otráví. Zkažené maso může být bezpečně použito k léčení a ochočení psů bez rizika jejich otravy.
Před verzí Beta 1.8 padalo ze zombie 0-2 pírek.
Od snapshotu 12w06a je určitá šance, že po smrti zombie vypadne železná přilba, lopata, meč, nebo železný ingot. Tyto "vzácné" předměty mohou vypadnout pouze když je zombie usmrcena hráčem.
V následujícím snapshotu 12w07a se šance na získání vzácného předmětu snížila.
Chování
Zombie sténá, když bezcílně bloudí a vrčí, když je zraněna nebo útočí. Zombie se spawnují ve skupinách po 2-6 a pronásledují hráče na první pohled. Až do snapshotu 12w02a se nepokoušely vyhýbat překážkám, včetně strmých útesů a jednoduše se snažily přeskočit vše, co jim stálo v cestě. Jejich inteligence byla vylepšena po snapshotu 12w02a, pomáhá jim lépe se orientovat a vyhýbat překážkám. Na rozdíl od kostlivců se zombie nepokouší vyhýbat útokům a stále pronásleduje hráče i když přejde do protiútoku.
Za svítání, když je Slunce 15 nebo více stupňů nad zemí, se zombie, pokud je vystavena přímému slunci, vznítí. Nicméně pokud se dotýká vody, nevzplane a v okamžiku, kdy se jí přestane dotýkat, je opět vystavena účinkům přímého slunečního záření. Dostatečný stín ochrání zombie před sluncem stejně, jako kdyby pršelo. Od snapshotu 12w03a se zombie a kostlivci pokouší najít úkryt před sluncem pod stromy, v jeskyních nebo skočí do vody, aby se zachránili před uhořením.
Od snapshotu 12w06a se zombie pokouší rozbít dveře neustálým bušením. Na těžkou nebo hardcore obtížnost mohou zombie rozbít dřevěné dveře. Železné dveře jsou vždy před útoky zombie v bezpečí. Zombie útočí na vesničany, pokud jsou v rozsahu 16 bloků kolem zombie, od pohledu a ignorují nebezpečí přímého slunečního světla.